آمار
تبلیغات کلیکی سامانه گوگل پلاس و افزايش بازديد
چتروم جرقه ايراني باكس كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول
7 نکته مهم در زیبایی آقایان
گروه اينترنتي جرقه ايراني
گروه اينترنتي جرقه ايراني

7 نکته مهم در زیبایی آقایان






اکثر مردان یاد گرفته اند که بعد از بلند شدن از خواب موهایشان را شانه کنند، قبل از خوردن غذا دستهایشان را بشویند و بعد از هر وعده قضایی دندانهایشان را مسواک بزنند اما علاوه بر این اصول اولیه نظافت، رعایت چند نکته دیگر هم برای آقایان ضرورت دارد.این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا یک مرد متشخص سالم ، خوشبو و مرتب باشید.

1 - ناخنهایتان را تمیز و مرتب کنید
ناخنهای کثیف و نامرتب نشان دهنده بهداشت ضعیف افراد است.همه ناخنهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید و زیر ناخنهایتان را هم مرتبا" تمیز کنید تا جرم و آلودگی در آن جمع نشود. اگر پوست دور ناخن شما خشک شده و یا پوست پوست شده است ، با چند قطره روغن زیتون آن را مرطوب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه دستهایتان را بشویید.

2 - هرشب صورتتان را بشویید
تقریبا" همه مجله های زیبایی به زنان توصیه می کنند که هر روز صورتشان را بشویند اما مردان هم باید به این توصیه عمل کنند . در پایان هر روز از یک پاک کننده صورت ملایم استفاده کنید تا گرد و غبار ، آلودگی و روغنهایی که در طول روز روی پوست صورتتان تجمع کرده اند را کاملا" پاک کنید.

3 - موهای ناخواسته صورتتان را اصلاح کنید
انسانها طبیعتا موجودات پرمویی هستند اما این به این معنا نیست که ما مجبوریم همه موهایمان را تحمل کنیم. هرگز موهای بینی خود را فراموش نکنید.حداقل هفته ای یکبار موهای بینی خود را اصلاح کنید تا موهای زائد بینی از سوراخهای بینی بیرون نزند. برای از بین بردن موهای بینی و همینطور موهای زائد داخل و اطراف گوش می توانید از دستگاههای مخصوص اینکار استفاده کنید.

4 - هر روز از نخ دندان استفاده کنید
دندانپزشکتان همیشه به شما توصیه می کند که هر روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان جرمها و غذاهای باقیمانده در بین دندانهای شما را کاملا تمیز می کند و باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری لثه و کرم خوردگی دندان به میزان قابل توجهی کاهش یابد. حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و بعد با دهان شویه دهانتان را بشویید.

5 - از کرم مخصوص اصلاح یا کف ریش استفاده کنید
این کرم نه تنها به شما کمک می کند که راحتتر اصلاح کنید بلکه باعث می شود پوست صورتتان نرم و مرطوب شود. بعد از اصلاح هم بهتر است از افترشیوها و یا مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید تا پوست صورتتان نرمتر شود.

6 - از نرم کننده استفاده کنید
بهتر است حداقل یک روز درمیان موهایتان را بشویید و هنگام شستشو ، علاوه بر شامپو از نرم کننده هم استفاده کنید. در حالیکه شامپو ، کثیفی و آلاینده های زیستی محیطی را از روی موهای شما پاک می کند ، نرم کننده رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می کند.اگر موهای شما خشک و شکننده است ، هر هفته یکبار از یک نرم کننده خیلی قوی استفاده کنید.

7 - کرم ضد آفتاب بزنید
صورت و نقاط دیگر بدنتان که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید. استفاده از این کرمها ، پوستتان را از اشعه های مضر خورشید حفظ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند. از عینک آفتابی هم استفاده کنید تا چشمانتان از اشعه یو وی در امان بمانند. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:7 نکته مهم در زیبایی آقایان اکثر مردان یاد گرفته اند که بعد از بلند شدن از خواب موهایشان را شانه کنند, قبل از خوردن غذا دستهایشان را بشویند و بعد از هر وعده قضایی دندانهایشان را مسواک بزنند اما علاوه بر این اصول اولیه نظافت, رعایت چند نکته دیگر هم برای آقایان ضرورت دارد,این نکات را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا یک مرد متشخص سالم , خوشبو و مرتب باشید, 1 - ناخنهایتان را تمیز و مرتب کنید ناخنهای کثیف و نامرتب نشان دهنده بهداشت ضعیف افراد است,همه ناخنهایتان را به یک اندازه کوتاه کنید و زیر ناخنهایتان را هم مرتبا" تمیز کنید تا جرم و آلودگی در آن جمع نشود, اگر پوست دور ناخن شما خشک شده و یا پوست پوست شده است , با چند قطره روغن زیتون آن را مرطوب کنید و بعد از ۱۰ دقیقه دستهایتان را بشویید, 2 - هرشب صورتتان را بشویید تقریبا" همه مجله های زیبایی به زنان توصیه می کنند که هر روز صورتشان را بشویند اما مردان هم باید به این توصیه عمل کنند , در پایان هر روز از یک پاک کننده صورت ملایم استفاده کنید تا گرد و غبار , آلودگی و روغنهایی که در طول روز روی پوست صورتتان تجمع کرده اند را کاملا" پاک کنید, 3 - موهای ناخواسته صورتتان را اصلاح کنید انسانها طبیعتا موجودات پرمویی هستند اما این به این معنا نیست که ما مجبوریم همه موهایمان را تحمل کنیم, هرگز موهای بینی خود را فراموش نکنید,حداقل هفته ای یکبار موهای بینی خود را اصلاح کنید تا موهای زائد بینی از سوراخهای بینی بیرون نزند, برای از بین بردن موهای بینی و همینطور موهای زائد داخل و اطراف گوش می توانید از دستگاههای مخصوص اینکار استفاده کنید, 4 - هر روز از نخ دندان استفاده کنید دندانپزشکتان همیشه به شما توصیه می کند که هر روز از نخ دندان استفاده کنید, نخ دندان جرمها و غذاهای باقیمانده در بین دندانهای شما را کاملا تمیز می کند و باعث می شود که خطر ابتلا به بیماری لثه و کرم خوردگی دندان به میزان قابل توجهی کاهش یابد, حداقل روزی یکبار از نخ دندان استفاده کنید و بعد با دهان شویه دهانتان را بشویید, 5 - از کرم مخصوص اصلاح یا کف ریش استفاده کنید این کرم نه تنها به شما کمک می کند که راحتتر اصلاح کنید بلکه باعث می شود پوست صورتتان نرم و مرطوب شود, بعد از اصلاح هم بهتر است از افترشیوها و یا مرطوب کننده های دیگر استفاده کنید تا پوست صورتتان نرمتر شود, 6 - از نرم کننده استفاده کنید بهتر است حداقل یک روز درمیان موهایتان را بشویید و هنگام شستشو , علاوه بر شامپو از نرم کننده هم استفاده کنید, در حالیکه شامپو , کثیفی و آلاینده های زیستی محیطی را از روی موهای شما پاک می کند , نرم کننده رطوبت مورد نیاز موهای شما را تامین می کند,اگر موهای شما خشک و شکننده است , هر هفته یکبار از یک نرم کننده خیلی قوی استفاده کنید, 7 - کرم ضد آفتاب بزنید صورت و نقاط دیگر بدنتان که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند را با کرم ضد آفتاب بپوشانید, استفاده از این کرمها , پوستتان را از اشعه های مضر خورشید حفظ می کند و خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهند, از عینک آفتابی هم استفاده کنید تا چشمانتان از اشعه یو وی در امان بمانند,,
ارسال توسط سعيد كريمي

انتخاب بهترین رنگ لباس بر اساس رنگ پوست و مو




هر چقدر لباس شما خوش دوخت باشد اگر رنگ مناسبی انتخاب نکرده باشید به شما نمی آید . با انتخاب بهترین رنگ لباس ، پوست شما جلوه بهتری می یابد ، درخشش چشمان شما آشکار شده و عالی به نظر می رسید!!!

امسال با مد شدن انواع لباس های رنگی، انتخاب رنگ مناسب سخت تر به نظر می رسد ، البته این مشکل همیشه وجود دارد. چه رنگی به شما می آید ؟ چه رنگی متناسب با پوست شماست ؟
تقریبا همه نگران این مسئله هستند که چگونه به نظر می رسند ، به همین دلیل زمان زیادی صرف انتخاب مدل مو، لوازم آرایش و لباس می شود، اما هر چقدر لباس شما خوش دوخت باشد، اگر رنگ مناسبی انتخاب نکرده باشید به شما نمی آید . با انتخاب بهترین رنگ لباس ، پوست شما جلوه بهتری می یابد ، درخشش چشمان شما آشکار شده و عالی به نظر می رسید . این کار شامل دقت روی رنگ مویتان ، تعیین تن رنگ پوست ، مقایسه رنگ ها در کنار چهره ، استفاده از آنالیز رنگ حرفه ای، و یا پوشیدن رنگ های تک رنگ است . مراحل زیر به شما نحوه انتخاب بهترین رنگ لباس را نشان می دهد.
مراحل تعیین رنگ مناسب :
انتخاب رنگ مناسب بر اساس رنگ موها



بلوندها در طیف های گرم و روشن مثل زردها ، نارنجی ها ومسی ، قهوه ای متمایل به زرد و خاکستری متمایل به قهوه ای عالی به نظر می رسند
افراد دارای مو های تیره می توانند طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله سبزها، آبی ها، نارنجی ها ، قهوه ای شکلاتی و صورتی را استفاده کنند.
موقرمزها با رنگ های قهوه ای و نارنجی عالی می شوند ، و همینطور با خاکستری مایل به قهوه ای ، عاجی ها و سبزها
کسانی که موهای خاکستری دارند در رنگ های درخشان مانند قرمز، صورتی ،گوجه ای ، ارغوانی و تن هایی از قبیل آبی روشن، سبز روشن و طلایی خوب به نظر می رسند . سیاه و آبی دریایی نیز خوب است، اما از خاکستری و طوسی، قهوه ای مایل به زرد دوری کنید . به طور کلی،رنگ های روشن ودرخشان را انتخاب کنید
تست ته رنگ پوست شما

ته رنگ پوست شما نقش مهمی درتعیین رنگ مناسب برای شما دارد
پوست نرمه گوش ، پشت دست و یا نوک انگشتتان را محکم فشار دهید .رنگی که برای چند ثانیه بعدی می بینید، ته رنگ پوست شما می باشد
اگرتن های آبی، صورتی، قرمز، بنفش و یا گلگون را می بینید ، شما در رنگ های سرد عالی هستید
اگر تن های هلویی، طلایی، قرمز روشن و گرم و یا تن مرجانی می بینید ، رنگ های گرم بهترین انتخاب شما هستند

رنگ ها ی مختلف را کنار پوست و موی خود مقایسه کنید



انواع پارچه های مختلف رنگی را انتخاب کنید: رنگ های گرم و سرد، مات، تاریک، روشن ...هر یک را در مقابل پوست و مو خود نگه داشته و تست کنید
در فضایی که به خوبی با نور طبیعی روشن شده باشد ، در مقابل یک آینه ایستاده و رنگ هارا یک به یک جلو صورت خود بگیرید
پارچه راطوری جلو خود بگیرید که تا خط گردن و قفسه سینه پوشش داده شود .
چشم خود را ببندید و باز کنید ، در ابتدا متوجه چه چیزی شدید ؟ صورت خودتان و یا رنگ؟
اگر اول صورت خود را دیدید این رنگ ، رنگ مناسبی برای شما است. اگر اول متوجه رنگ شدید رنگ مناسبی برای شما نیست ، باید بدانید که رنگ مناسب رنگیست که در پس زمینه قرار بگیردو صورت شما بیشترمورد توجه باشد .
رنگ های متضاد را تست کنید ، آبی دریایی در مقابل نارنجی و قهوه ای، سفید خالص در برابر آبی . گاهی از طریق رنگ اشتباه رنگ درست را می یابید
رنگ هایی را انتخاب کنید که شما را سالم ، چشمانتان را درخشان و پوستتان را شاداب نشان می دهد
رنگ هایی که شما را زرد ،بی رنگ و رو ، خسته و بی حال و در کل بیمار نشان می دهد را کنار بگذارید .

پالت رنگ ویژه خودتان را پیدا کنید !

اگر نمی توانید بهترین رنگ لباستان را خودتان تشخیص دهید ، کمک حرفه ای بگیرید . می توانید از یک طراح مشاوره بگیرید . او می تواند به شما بگوید چه رنگی به شما می آید و به شما کمک کند تا یک پالت رنگ ویژه خودتان آماده کنید وهنگام خرید لباس همراه داشته باشید (شاید برای شما داشتن پالت رنگ عجیب باشد ولی بهتر است بدانید که در بسیاری از کشورها این یک امر طبیعی است و افراد و شرکت هایی هستند که به طور تخصصی برای تشخیص پالت مناسب رنگ مشاوره می دهند )
تیپ تک رنگ انتخاب کنید

تیپ تک رنگ و یا ترکیب یک تن با انتخاب رنگ هایی هماهنگ با موها نیز خوب است. این کارشما را بلندتر و باریک تر نشان می دهد . این تیپ بیشتر برای موهای غیر خاکستری مناسب است
بلوند ها باید رنگ های زرد ، لیمویی وکرم بپوشند
سبزه ها باید قهوه ای شکلاتی را انتخاب کنند
موقرمز ها باید آجری یا نارنجی انتخاب کنند
 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


ارسال توسط سعيد كريمي

کارهایی که باعث می شود زودتر پیر شوید




تما شا کردن تلویزیون :
همه ما می دانیم که سپری کردن ساعتهای طولانی در مقابل تلویزیون برای کمر ما مضر است اما احتمالا" شما نمی دانید که اینکار طول عمر شما را نیز کاهش می دهد. محققان دانشگاه کوئیزلند به نتیجه رسیده اند که به ازای هر ساعتی که تلویزیون تماشا می کنید ، ممکن است حدود ۲۲ دقیقه از عمر شما کم شود. علاوه بر این نتایج تحقیقات این محققان نشان می دهد که تماشای تلویزیون خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را هم افزایش می دهد.

نوشیدن مایعات با بطری و یا از طریق نی :
شاید می دانستید که ، هرچه را که می نوشید می تواند روی ظاهر شما تاثیر گذار باشد اما احتمالا" اگر بشنوید که نحوه نوشیدن هم می تواند روی شما تاثیر بگذارد تعجب خواهید کرد. در واقع مک زدن نوشیدنی ها از طریق نی و یا نوشیدن مایعات با بطری باعث می شود که چین و چروکها و خطهای اطراف شما عمیق تر شود. پس سعی کنید تا آنجا که می توانید مایعات را با لیوان بنوشید تا چین چروکهایتان عمیق نشود.

ورزش خیلی کم و یا ورزش خیلی زیاد :
فواید ورزش برای سالم و جوان نگه داشتن جسم و روح شما بسیار زیاد است. فقدان ورزش در زندگی روزمره، نه تنها خطر ابتلا به چاقی و بیماریهای قلبی را افزایش می دهد بلکه طول عمر ما را هم کوتاه می کند .علاوه بر این ورزش کردن باعث می شود که ذهن شما هم جوان بماند و از شما در مقابل بیماری آلزایمر محافظت می کند. اما ورزش زیاد و بیش از اندازه نیز برای ما مضر است و باعث خشکی مفاصل و افزایش خطر ابتلا به آرتروز می شود.

استفاده از صابون :
ممکن است فکر کنید صابون بهترین دوست صورت شما است اما این اصلا" درست نیست زیرا پوست صورت شما دارای یک پوشش خاص است که محافظ طبیعی پوست صورت شماست اما وقتی از صابون استفاده می کنید لایه روغنی محافظ پوست شما را از بین می برد و پوست شما خشک می شود . خشک شدن پوست نیز در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می شود .

گوش کردن به آی پدها :
از دست دادن مقداری از قدرت شنوایی از علائم رایج پیری است اما بسیاری از ما با گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند از طریق هدفون ، در همین جوانی قدرت شنوایی خود را کاهش می دهیم . گوش دادن به موسیقی با صدای کم و یا معمولی آسیب زیادی به گوش ما وارد نمی کند اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر یک ساعت بطور مداوم از طریق هد فون به موسیقی گوش کنیم ، شنوایی ما بطور موقت کاهش می یابد و اگر با صدای بسیار بلند اینکار را انجام بدهیم ، آسیبی که به گوش ما می رسد ممکن است دائمی شود. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: دو شنبه 15 شهريور 1391برچسب:کارهایی که باعث می شود زودتر پیر شویدکارهایی که باعث می شود زودتر پیر شوید تما شا کردن تلویزیون : همه ما می دانیم که سپری کردن ساعتهای طولانی در مقابل تلویزیون برای کمر ما مضر است اما احتمالا" شما نمی دانید که اینکار طول عمر شما را نیز کاهش می دهد, محققان دانشگاه کوئیزلند به نتیجه رسیده اند که به ازای هر ساعتی که تلویزیون تماشا می کنید , ممکن است حدود ۲۲ دقیقه از عمر شما کم شود, علاوه بر این نتایج تحقیقات این محققان نشان می دهد که تماشای تلویزیون خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را هم افزایش می دهد, نوشیدن مایعات با بطری و یا از طریق نی : شاید می دانستید که , هرچه را که می نوشید می تواند روی ظاهر شما تاثیر گذار باشد اما احتمالا" اگر بشنوید که نحوه نوشیدن هم می تواند روی شما تاثیر بگذارد تعجب خواهید کرد, در واقع مک زدن نوشیدنی ها از طریق نی و یا نوشیدن مایعات با بطری باعث می شود که چین و چروکها و خطهای اطراف شما عمیق تر شود, پس سعی کنید تا آنجا که می توانید مایعات را با لیوان بنوشید تا چین چروکهایتان عمیق نشود, ورزش خیلی کم و یا ورزش خیلی زیاد : فواید ورزش برای سالم و جوان نگه داشتن جسم و روح شما بسیار زیاد است, فقدان ورزش در زندگی روزمره, نه تنها خطر ابتلا به چاقی و بیماریهای قلبی را افزایش می دهد بلکه طول عمر ما را هم کوتاه می کند ,علاوه بر این ورزش کردن باعث می شود که ذهن شما هم جوان بماند و از شما در مقابل بیماری آلزایمر محافظت می کند, اما ورزش زیاد و بیش از اندازه نیز برای ما مضر است و باعث خشکی مفاصل و افزایش خطر ابتلا به آرتروز می شود, استفاده از صابون : ممکن است فکر کنید صابون بهترین دوست صورت شما است اما این اصلا" درست نیست زیرا پوست صورت شما دارای یک پوشش خاص است که محافظ طبیعی پوست صورت شماست اما وقتی از صابون استفاده می کنید لایه روغنی محافظ پوست شما را از بین می برد و پوست شما خشک می شود , خشک شدن پوست نیز در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک می شود , گوش کردن به آی پدها : از دست دادن مقداری از قدرت شنوایی از علائم رایج پیری است اما بسیاری از ما با گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند از طریق هدفون , در همین جوانی قدرت شنوایی خود را کاهش می دهیم , گوش دادن به موسیقی با صدای کم و یا معمولی آسیب زیادی به گوش ما وارد نمی کند اما نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که اگر یک ساعت بطور مداوم از طریق هد فون به موسیقی گوش کنیم , شنوایی ما بطور موقت کاهش می یابد و اگر با صدای بسیار بلند اینکار را انجام بدهیم , آسیبی که به گوش ما می رسد ممکن است دائمی شود,,
ارسال توسط سعيد كريمي

7 نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام






اگر از کودکی لاغر بوده‌اید، شاید نتوانید در عرصه پرورش‌اندام موفق شوید اما مطمئناً می‌توانید عضله‌سازی کنید. یک مزیت اندام شما این است که درصد چربی پایینی دارید و وقتی می‌خواهید عضله‌سازی کنید، بدنی کاملاً تفکیک شده و خط‌دار خواهید ساخت که مردان حجیم‌تر معمولاً حسرت آن را می‌خورند.

در زیر به 7 نکته‌ای که می‌تواند برای عضله‌سازی به شما کمک کند اشاره می‌کنیم:

1 - مکمل‌های غذایی و تمرینی
شما می‌توانید به طور طبیعی مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز خود را از مواد غذایی تامین کنید. اما اگر بخواهید کمی به حجم بدن خود اضافه کنید و به‌ اندازه‌ای ورزش می‌کنید که از سوخت بدنتان استفاده می‌کند، نیاز به کمک گرفتن از مکمل‌‌های غذایی دارید.

برای بالا بردن مقدار کالری‌ها و پروتئین‌های مصرفی خود، مصرف پودر پروتئین اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر می‌خواهید دچار ناراحتی معده‌ای که معمولاً در اثر خوردن پودرهای پروتئین ایجاد می‌شود نشوید، هر پودر پروتئینی که به دستتان رسید را مصرف نکنید. سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که فاقد سویا و ذرت اضافه، شیرین‌کننده مصنوعی و مواد کمکی گوارش مثل آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌ها باشد.


سایر مکمل‌هایی که می‌تواند به افراد لاغراندام برای بالا بردن حجم عضلات کمک کند، عبارتند از:
کراتین : 0.3 گرم به ازای هر کیلوگرم به مدت 7-5 روز مصرف 5 گرم در روز
کارنیتین : 750 میلی‌گرم، 2000 میلی‌گرم در روز، در دو دوز
سیترولین : 8-6 گرم، 60-30 دقیقه قبل از تمرین
بتا آلانین : 5-2 گرم، 6-30 دقیقه قبل از تمرین


هیچیک از این مکمل‌ها جایگزین تمرین سنگین و منظم نیست اما می‌تواند به بالا بردن نتیجه شما کمک کند.

2 - تغذیه منظم
بدنسازی ورزشی بسیار گلیکولیتیک است و این یعنی مقدار زیادی کربوهیدرات می‌سوزاند. به همین دلیل، نباید بدون خوردن حداقل 600-300 کالری غذای حاوی کربوهیدرات دو تا سه ساعت قبل از تمرین، هیچگونه تمرین عضله‌سازی انجام دهید. این غذاها شامل سیب‌زمینی، برنج، نان و سایر منابع سالم کربوهیدرات می‌باشد. اگر بعد از تمرین نیز یک غذای مشابه بخورید، می‌توانید زودتر سایزتان را افزایش دهید زیرا عضلاتتان بعد از تمرین به سرعت قندها را جذب می‌کنند.

علاوه‌ بر این، زمانبندی پروتئین مصرفیتان با چندین وعده سبک 25-20 گرمی در طول روز برای عضله‌سازی بسیار موثرتر است تا مصرف یک وعده پودر پروتئین در ابتدا و انتهای روز.

آخر اینکه مردان لاغر اندامی که سعی در عضله‌سازی دارند حتماً باید یک وعده قبل از تمرین، یک وعده بعد از تمرین و حداقل چهار تا پنج وعده دیگر غذایی در طول روز داشته باشند. ممکن است تصور کنید با این وضعیت غذای مصرفیتان خیلی زیاد خواهد شد اما اگر لاغر هستید، برای عضله‌‌ سازی لازم است.

3 - مصرف آمینواسیدها
یک راز بزرگ درمیان بدنسازان مکملی به نام " آمینواسیدهای زنجیره‌ای شاخه‌دار " ( BCAA ) می‌باشد. اینها نوعی اجزای سازنده پروتئین هستند که طی تمرین به سرعت توسط عضلات جذب می‌شوند. این مکمل ارزان و به راحتی قابل‌تهیه است و مصرف آن هیچگونه ناراحتی برای معده ایجاد نمی‌کند، چه قبل و چه بعد از تمرین و به طرز قابل‌توجهی عضله‌سازی را تقویت می‌کنند.

بدون وجود آمینو اسید در جریان خونتان، نباید برای افزایش حجم تمرین کنید و از آنجاکه هضم استیک طی تمرینات سخت دشوار است، BCAA‌ ها جایگزین بسیار خوبی به شمار می‌روند. برای افزایش سریع حجم عضله، باید 20 - 10 گرم BCAA قبل از تمرین و بعد هر 90 - 60 دقیقه طی تمرین مصرف شود.

4 - مصرف گوشت
این توصیه شاید چندان مطلوب حال مردان لاغر اندامی که گیاهخوار هستند نباشد اما گوشت فیبر عضلات است و سرشار از چربی، پروتئین و مواد متشکل هورمونی است که به شما برای افزایش سریع حجم کمک می‌کند. با اینکه شاید بتوانید پروتئین کافی از گیاهان به بدن خود برسانید اما رژیم‌های گیاهخواری برای بدنسازی بسیار دشوار است و حجم موادغذایی که باید بخورید تا میزان موردنیاز بدنتان را تامین کنید کمی برای معده‌تان سنگین خواهد بود.


برای حفظ عضلات بدن باید یک گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدن مصرف کنید و اگر بخواهید عضله‌سازی کنید، این میزان باید به یک و نیم گرم به ازای هر کیلو از وزن بدن برسد. علاوه‌ بر این، باید 1000-500 کالری اضافه‌تر هم در روز بالاتر از متابولیسم پایه بدنتان مصرف کنید. این حجم بالای موادغذایی و پروتئین باید شامل موادغذایی باشد که به طور طبیعی تستوسترون را در بدنتان افزایش می‌دهد؛ مثل گوشت گوساله، تخم‌مرغ و غذاهای دریایی (سایر موادغذایی کم کالری برای افزایش سطح تستوسترون بدن سیر و کلم‌بروکلی هستند).

5 - ترکیب کردن تمرین
توصیه ترکیب کردن نباید سوء تعبیر شود. منظور این نیست که باید هر روز تمرینتان را تغییر دهید ( که برای چربی‌سوزی خیلی خوب است اما برای عضله‌سازی چندان مناسب نیست ). درعوض، باید هر هفته به مدت 3 تا 5 هفته یک تمرین مشخص را دنبال کنید اما باید از انواع استراتژی‌های مختلف طی ست‌های خود استفاده کنید تا تمرینتان را کمی دچار چالش کنید.

6 - استفاده از وزنه‌های سنگین
اکثر مردان لاغراندام برای اینکه عضله‌ سازی کنند، وزنه‌های کافی بلند نمی‌کنند. این یکی از دلایلی است که وجود مربی‌ خصوصی یا یک حریف‌ تمرینی را الزامی می‌کند؛ این افراد به شما کمک می‌کنند بتوانید وزنه‌های سنگین‌تری را با ایمنی بیشتری بلند کنید.

با اینکه ست‌های بیشتر ( مثل 6 - 4 ) و تکرارهای بالاتر ( 12 - 10 ) کمک می‌کند سریعتر از زمانی که از ست‌ها و تکرارهای کمتر استفاده می‌کنید (که برای افزایش قدرت بهتر هستند)، عضله‌سازی کنید، اما باز هم نیاز است که از وزنه‌هایی استفاده کنید که عضلاتتان را در انتهای ست، به طور کامل خسته کنند. بعنوان مثال، اگر قرار است 5 ست 10 تکرار از اسکات هالتر انجام دهید، باید وزنه‌ای را انتخاب کنید که 3 تکرار آخر را به دشواری انجام دهید.


7 - تمرین منظم
وقتی حجمتان را افزایش دادید، حفظ عضلات بسیار راحت‌تر از حفظ قدرت و استقامت است. یک دونده طی سه روز استراحت بعد از تمرین شروع به از دست دادن ظرفیت اکسیژن خود می‌کند. اما برای حفظ عضله یک روز تمرین در هفته هم کافی است. اما، به دست آوردن عضله در ابتدای کار بسیار دشوار است و برای مردان لاغراندام به 6-4 تمرین برای هر گروه‌عضلانی برای عضله‌سازی نیاز است (اگر تمرین روی هر گروه‌عضلانی دوبار در هفته باشد، نتیجه‌گیری سریعتر اتفاق خواهد افتاد).

برای تمرین منظم، یک برنامه متداول و موثر این است که روز اول روی سینه و زیربغل و پشت، روز دوم روی سرشانه، جلو بازو و پشت‌ بازو و روز سوم روی پایین‌ تنه و میان‌ تنه کار کنید. بعد یک روز استراحت کرده و دوباره برنامه را تکرار کنید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 31 مرداد 1391برچسب:7 نکته مهم در عضله سازی مردان لاغر اندام,
ارسال توسط سعيد كريمي

10 نشانه ابتلا به تیروئید

میلیون‌ها نفر دچار مشکلات تیروئیدی هستند اما اکثریت آنها از آن بی‌خبرند. تیروئید غده‌ای پروانه‌ای شکل است که در گردن قرار گرفته است، غده مهم در متابولیسم و سوخت‌وساز بدن محسوب می‌شود. وقتی غده تیروئیدتان خوب عمل نکند، می‌تواند بر هر جنبه از سلامتیتان، به‌ویژه وزن، افسردگی و سطح انرژی‌تان اثر بگذارد.

ازآنجاکه مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده‌اند می‌تواند به شدت موجب چاقی، بیماری‌های قلبی، افسردگی، اضطراب، ریزش مو، ناکارایی جنسی، ناباروری و علائم و مشکلات دیگر شوند، خیلی مهم است که مراقب وضعیت سلامتی خودتان باشید.

برای اینکه مشکل تیروئید داشته باشید لازم نیست همه این علائم را در خود مشاهده کنید. در زیر به چند مورد از متداول‌ترین علائم و نشانه‌های تیروئید اشاره می‌کنیم:

1. درد مفصلی و عضله، مشکلات تونل کارپ و تاندون

درد در ناحیه عضلات و مفصل‌ها، ضعف دست‌ها و گرایش به ایجاد مشکل تونل کارپال در دست‌ها، تونل تارسال در ران‌ها و التهاب پلانتار در پاها، همه می‌توانند از علائم مشکلات تیروئید تشخیص داده‌نشده باشند.

2. ناراحتی در گردن/بزرگ شدن گردن

احساس تورم در گردن و ناراحتی در قسمت جلویی گردن، خش‌دار شدن صدا یا بزرگ شدن محسوس تیروئید، همه از علائم تیروئید به شمار می‌روند.

3. تغییر در وضعیت پوست و مو

پوست و مو شدیداً دربرابر مشکلات تیروئید آسیب‌پذیر هستند و به‌ویژه، ریزش مو یکی از متداول‌ترین علائم مشکلات تیروئید می‌باشد. در کم‌کاری تیروئید، موها معمولاً شکننده، زبر و خشک می‌شوند که خیلی راحت شکننده شده و می‌ریزند. پوست نیز ممکن است شدیداً زبر، خشک و پوسته‌پوسته شود. در کم‌کاری تیروئید، معمولاً ریزش موی غیرطبیعی در لبه بیرونی ابرو ایجاد می‌شود. در پُرکاری تیروئید، ریزش موی جدی اتفاق افتاده و پوست نیز حساس و نازک می‌شود.

4. مشکلات گوارشی

کم‌کاری تیروئید معمولاً با یبوست جدی و طولانی مدت همراه است درحالیکه پُرکاری تیروئید با اسهال و سندرم روده آسیب‌پذیر همراه است.

5. بی‌نظمی عادت‌ماهیانه و مشکلات باروری

کم‌کاری تیروئید معمولاً موجب سنگین‌تر شدن، دردناک‌تر شدن و بیشتر شدن عادت‌ماهیانه می‌شود و در پُرکاری تیروئید معمولاً عادت‌ماهیانه بسیار کوتاه، سبک و دیر‌به‌دیر خواهد شد. مشکلات تیروئیدی که تشخیص داده نشده و درمان نمی‌شوند ممکن است منجر به ناباروری نیز شوند.

6. سابقه خانوادگی

اگر مشکلات تیروئید در خانواده شما موروثی باشند، شما بیشتر در معرض ابتلا به آنها قرار دارید. البته ممکن است از وجود این مشکل در خانواده خود اطلاع نداشته باشید، زیرا این مشکل معمولاً در میان نسل قبل به‌عنوان گواتر معروف بوده است. بنابراین به هر حرف و صحبتی که در خانواده درمورد گواتر و اضافه وزن ناشی از مشکل غدد پیش آمد دقت کنید زیرا همین‌ها می‌تواند به طور غیرمستقیم به مشکلات تیروئید اشاره داشته باشد.

7. مشکلات کلسترول

بالا رفتن کلسترول، مخصوصاً وقتی به رژیم‌غذایی، ورزش یا داروهای پایین‌آورنده کلسترول واکنش‌پذیر نباشد، می‌تواند نشانه کم کاری تیروئید باشد. پایین بودن غیرطبیعی کلسترول نیر می‌تواند نشانه پُرکاری تیروئید باشد.

8. افسردگی و اضطراب

افسردگی و اضطراب می‌توانند نشانه‌هایی از بیماری تیروئید قلمداد شوند. کم‌کاری تیروئید معمولاً با افسردگی همراه است و پُرکاری آن معمولاً با اضطراب و حملات ترس. افسردگی که به داروهای ضدافسردگی نیز واکنش نمی‌دهد هم می‌تواند نشانه یک اختلال تیروئید تشخیص داده نشده باشد.

9. تغییرات وزن

ممکن است یک رژیم‌غذایی کم‌چربی و کم‌کالری را با یک برنامه ورزشی قوی دنبال کنید اما موفق به پایین آوردن وزنتان نشوید. مشکل در پایین آوردن وزن می‌تواند نشانه کم‌کاری تیروئید باشد. در پُرکاری تیروئید نیز ممکن است باوجود خوردن همان مقدار غذای قبل یا حتی بیشتر از آن وزنتان پایین بیاید. تغییرات وزن بی‌دلیل و غیرطبیعی می‌تواند نشانه‌های کم‌کاری یا پُرکاری تیروئید باشند.

10. خستگی

احساس خستگی وقتی از خواب بیدار می‌شوید، طوریکه انگار 8 تا 10 ساعت خواب شب برایتان کافی نبوده است و قادر نیستید فعالیت‌های روزمره‌تان را شروع کنید، می‌تواند نشانه‌های مشکلات تیروئید باشد. (در پُرکاری تیروئید هم ممکن است فرد دچار بی‌خوابی شوید و همین باعث خسته ماندن شما در طول روز شود.)

اگر این علائم را در خود مشاهده می‌کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید تا آزمایش کامل تیروئید از شما گرفته و وضعیتتان را ارزیابی کند.
 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 27 مرداد 1391برچسب:10 نشانه ابتلا به تیروئید,
ارسال توسط سعيد كريمي

چطور با شکست عشقی کنار بیاییم؟










1 - اگر لازم است، گریه کنید
اتفاقی که برای شما افتاده واقعا ناراحت کننده است و شما هم انسان هستید. از اینکه دلتان بگیرد و اشک به چشمتان بیاید، احساس گناه نکنید و بغضتان را فرو نخورید.

2 - عصبانی باشید
احساس عصبانیت می کنید؟ این که بد نیست. عصبانیت در این لحظه ای که شما در آن قرار دارید، یکی از بهترین راه های بیرون کردن احساسات بد است. با کمی عصبانیت، بسیاری از احساسات بد خود را در یک لحظه نابود خواهید کرد. چه چیزی از این بهتر؟ فقط مراقب طولانی شدن این هیجان و تبدیل آن به تنفر از طرف مقابل و یا فکر انتقام باشید.

3 - دلایل به هم خوردن ازدواج تان را بررسی کنید
سعی کنید همه مسیر را، از آغاز آشنایی تا این لحظه که رابطه تان به هم خورده است، روی یک صفحه کاغذ بیاورید. این گونه از هرگونه تحریف اتفاقات جلوگیری خواهید کرد. این کار علاوه بر آنکه تصویری عینی از همه آنچه اتفاق افتاده را به شما نشان می دهد، موجب می شود در آینده دوباره خطاهایتان را تکرار نکنید.

4 - زمان به عقب باز نمی گردد
گذشته، گذشته است؛ چه خوب چه بد. در هر صورت دیگر جای برگشتی وجود ندارد. چیزی که هنوز شکل نگرفته، آینده است.

5 - درک کنید که تغییرات بزرگ به زمان نیاز دارند
از تغییردادن خود نترسید، دیگران هرچه می خواهند فکر کنند، این زندگی شماست و فقط یک بار به شما داده شده است، پس آینده خود را خودتان بسازید.

6 - از دوستان خود کمک بگیرید
دوستان واقعی از همه بهتر شما را درک می کنند. درد دل کردن با دوستان یکی از بهترین روش های مقابله با هیجانات منفی بعد از این اتفاق است. سعی کنید ساعات بیشتری را با دوستان خود سپری کنید. بله، کمی تنها بودن خوب است.

7 - عجله نکنید
کمی به خود زمان دهید تا جنبه های خوب و بد اتفاقی را که افتاده بررسی کنید و با احساسات و آنچه رخ داده کنار بیایید. دقت کنید دوباره شتاب زده وارد رابطه جدیدی نشوید. برای آمادگی بهتر برای ورود به یک رابطه جدید حتما کمی زمان به خود بدهید. اگر شتاب زده دوباره رابطه جدیدی را شروع کنید، احساسات شما هم شتاب زده تغییر خواهند کرد و دوباره همه چیز نابود می شود. اگر زمان کافی برای فکر کردن به خود ندهید دوباره همه چیز به همان شکل قبل فقط با فرد جدیدی تکرار خواهد شد. پس برای بازبینی ماجراها و آماده شدن برای استفاده از آنها کمی زمان به خود بدهید و عجله نکنید.

8 - تعمیم ندهید
طرز فکری که در مورد او دارید، درمورد افراد جدید نداشته باشید. صفات منفی طرف مقابلتان را به همه افراد هم جنس او تعمیم ندهید. این جمله که همه دختران یا همه پسران همین طورند، تنها از یک تعمیم اشتباه و خطرناک ناشی می شود که می تواند آینده تان را تهدید کند.

9 - از زندگی لذت ببرید
سعی کنید نکات خوب موقعیت فعلی خود را درک کنید. از لحظه لحظه زندگی خود استفاده کنید. کوهنوردی، اسکی، قایق سواری و صدها کار دیگر برای انجام دادن وجود دارد. قدم زدن هم بد نیست. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 15 مرداد 1391برچسب:چطور با شکست عشقی کنار بیاییم؟,
ارسال توسط سعيد كريمي

9 دشمن زندگی مشترک








برای اینکه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم، لازم نیست که بیخودی به دنبال راه های معجزه آسا باشیم. ضمن اینکه باید بدانید که خوشبختی در زندگی زناشویی و داشتن یک زندگی زناشویی موفق بعد از ازدواج، هیچ ارتباطی به رویا پردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای، تحقق بپذیرد. پس لازم است بدانید که اگر واقعا قصد بهبود شرایط زندگی زناشویی خودتان را دارید، یکی از بهترین اقداماتی که می توانید انجام بدهید، شناسایی عوامل مخرب در زندگی است که ما در این مطلب از آن ها با نام دشمن زندگی زناشویی یاد می کنیم و قصد داریم تا 9 مورد از آن ها را در ادامه ی مطلب بیاوریم. البته هر کدام از شما ممکن است به فراخور شرایط زندگی خودش، بخواهد به این موارد، مورد دیگری نیز بیفزاید.

1 - تلویزیون
تلویزیون قاتل عشق است. در این مورد هیچ شكی نداشته باشید! حتی کاملا توصیه می شود که شام خوردن جلوی تلویزیون را قدغن كنید. هر شب غذا خوردن جلوی تلویزیون به همراه گویندگان نمی‌گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن‌قدر جلوی تلویزیون به تماشای فیلم مشغول بوده‌اید كه وقتی به رختخواب می‌روید‌، حتی دیگر وقت ندارید با هم حرف بزنید و از حال یكدیگر باخبر شوید. تنها چاره كار این است كه این دشمن را از زندگی عاشقانه بیرون بیندازید! برای آنكه در این كار زیاد سخت‌گیری نكرده باشید‌، می‌توانید موافقت كنید كه در هفته‌، بعضی از شب ها تلویزیون خاموش باشد. البته فراموش نکنید که تلویزیون در رابطه میان والدین و فرزندان نیز بعضا نقش های مخرب زیادی دارد.

2 - خانه‌نشینی
ممکن است به خاطر تلویزیون و یا بنا به دلایلی، دیگر بیرون نروید! البته حتما لازم نیست که رستوران های آنچنانی بروید و یا از همسرتان چنین انتظاری را داشته باشید. چرا که به هر حال اصل قضیه این است که شما اوقاتی را با هم و به بهترین شکل سپری کنید. حالا می توانید غذایی که در منزل تهیه کرده اید را به پارک ببرید و یا اینکه اگر می توانید به رستورانی که در آن خاطره های خوشی داشته اید، بروید. فراموش نکنید که نباید با هزینه تراشی های بی مورد، به گونه ای متحمل هزینه بشوید که دیگر نخواهید به رستوران بروید. اگر هم به سینما علاقه دارید و از آن لذت می برید، می توانید با تفاهم بر روی فیلم خاصی، از تماشای آن لذت ببرید. فراموش نکنید که صله رحم را همواره در برنامه های خودتان بگنجانید. مبادا طوری رفتار کنید که ببینید دیگر از گردش‌های دونفره و شب‌نشینی‌های رمانتیك خبری نیست! باید دوباره آن حال و هوا را به‌دست‌آورید و به اتفاق یكدیگر از خانه بیرون بزنید! حالا كه به تازگی از شر تلویزیون خلاص شده‌اید، سعی کنید که توجه به همسرتان، تلویزیون جدید شما باشد!

3 - ساعات اضافی
دیگر دیر از سر كار به خانه برنگردید! نه تنها برای خودتان وقت ندارید بلكه علاوه بر آن خستگی و عصبانیت‌تان را با خود به خانه می‌آورید‌ كه حقیقتا هیچ کار خوشایندی برای فرزندان وهمسرتان نیست! تنها كافی‌است كه كار، تمام زندگیتان را به‌خود مشغول كند، به سرعت تنها موضوعی می‌شود كه از آن در خانه حرف می‌زنید. بس كنید! سعی كنید به حد كافی زود به خانه برگردید تا قبل از شام كمی وقت برای خودتان و یا با هم بودن داشته باشید. به شرطی که طبق همان اصل اول، در این مدت جلوی تلویزیون ولو نشوید! و خصوصا برای آنكه توجه بیشتری به یكدیگر داشته باشید، هر از گاهی كار را از یاد ببرید. به عنوان مثال می توانید تصور کنید که هر گاه به خانه بر می گردید، همانطور که جوراب های خودتان را از پایتان خارج می کنید، تمام مسائل فکری بیرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آن ها را درون جوراب هایتان بریزید.

4 - رسیدگی به وضع ظاهر
فكر نكنید چون دیگر زن و شوهر هستید و چندین سال از زندگی مشتركتان می‌گذرد، باید نسبت به وضع ظاهرتان بی‌خیال شوید! چرا که در روایات اسلامی هم نسبت به این که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته کند، تاکیدات و سفارشات بسیار فراوانی وجود دارد. پس بهتر است که دست از شوریدگی و نا‌مرتب بودن بردارید، موهایتان را ژولیده و درهم رها نكنید، از ریخت‌ و‌ پاش‌كردن در خانه خودداری كنید و به‌خودتان برسید! همسرتان مطمئنا شما را همانگونه كه هستید دوست دارد، با این‌حال چرا سعی نمی‌كنید خود را به بهترین شكل نشان دهید؟ به این ترتیب به او نشان می‌دهید كه حضور او و تاثیری كه بر او می‌گذارید برایتان مهم است!

5 - بی‌توجهی
یكی دیگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها‌، بی‌توجهی است. در اینجا منظور از توجه كردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلكه تنها نگاه كردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر خوبی در زندگی تان بگذارد. زمانی‌كه همسرتان آرایشگاه رفته و یا كت جدیدی خریده است به او توجه نشان دهید؛ به‌ خصوص زمانی ‌كه او را شیك و زیبا می‌بینید و یا وقتی‌ كه او با تعریف‌های بجا و مناسبش شما را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، از او تعریف كنید. زیرا تعریف و تمجید‌ها همیشه خوشایند هستند‌، اما تنها زمانی‌كه درست و بجا به‌كار برده شوند.

6 - حسادت مفرط
دست از پاییدن و سین‌جین كردن همسرتان بردارید زیرا زندگی مشترك براساس اعتمادی دو جانبه بنا می‌شود. شك و بدگمانی‌های بیش از حد شما‌، در نهایت او را به ستوه آورده و به سمت فرد دیگری هل می‌دهد! پس مواظب باشید که با دست خودتان، عشقتان را نابود نکنید.

7 - خانواده همسر
نه، مطمئنا تمام خانواده‌های همسر آن گونه كه در فیلم‌ها به‌صورت منفی نشان داده می‌شوند، نیستند. پس سعی کنید که از تلقین منقی به ذهنتان کاملا دوری کنید و این باور را در خودتان تقویت کنید که تفاهم بین همسر و خانواده شما اغلب می‌تواند گرم و صمیمانه باشد. اما نكته مهم آن است كه بدانید زمانی‌ كه این تفاهم به حد كافی وجود دارد‌، چیزی را به همسرتان تحمیل نكنید. چنانچه احساس می‌كنید كه همسرتان از رفت‌ و آمد‌های آخر هفته كم‌كم خسته می‌شود به او اصرار نكنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی‌های همكاران و دوستان قدیمی نیز صدق می‌كند.

8 - نبود برنامه
تشكیل خانواده به معنای گذراندن زندگی بدون در نظر‌گرفتن آینده نیست. شما باید به اتفاق هم آینده‌تان را بسازید. از برنامه‌های كوتاه‌مدت ( مكانی كه تعطیلات را در آنجا می‌گذرانید، خرید اتومبیل و …) گرفته تا برنامه‌های بزرگ‌تر ( بچه‌دار شدن، عازم شهر دیگری شدن و … ) بی‌درنگ در مورد آینده‌تان و اینكه چگونه با آن روبه‌رو می‌شوید فكر كنید. این عمل روابط شما را منسجم‌تر و شور و شوق پیش‌روی در زندگی را در شما شعله ور می‌كند!

9 - سكوت
مطئنا عدم‌ گفت‌ و گو برای زندگی زناشویی مضر است. این امر بنا به دلایل مختلف اغلب ناشی از كمبود وقت و یا بی‌توجهی زن و مرد نسبت به یكدیگر است كه در بالا از آنها نام برده‌ایم. با این‌حال، معمولا گفت‌ و گو میان زن و مرد صورت می‌گیرد، اما هیچ‌یك از طرفین به حرف‌های یكدیگر گوش نمی‌دهند… در این حالت، موضوعی را با هم مطرح كنید و سعی كنید حقیقتا حرف طرف مقابل‌تان را بفهمید. درصورت نیاز، بی‌درنگ از یك روان‌ درمانگر كمك بگیرید. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضی از زن و شوهرها، حرف هایی می زنند که اگر سکوت کنند و آن ها را نگویند، بسیار برای آن ها بهتر است… پس حالا تصمیم و تشخیص آن که چگونه سکوت زندگی را بشکنید، با خودتان است. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: پنج شنبه 13 مرداد 1391برچسب:9 دشمن زندگی مشترک,
ارسال توسط سعيد كريمي

8 اشتباه خانم ها در اولین ملاقات


همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید.

اولین قرار ملاقات می تواند تعیین کننده ترین جلسه باشد و ادامه پیدا کردن یا نکردن رابطه را تعیین کند. بنابراین، وقتی در اولین جلسه آشنایی یا خواستگاری قرار می گیرید، باید مراقب باشید این 8 اشتباه را مرتکب نشوید. این توصیه ها اگرچه خطاب به خانم هاست، اما می تواند درباره آقایان هم صدق کند.

1 - راجع به گذشته خود زیاد صحبت نکنید
این که چه اشتباهاتی کرده اید، چه خواستگارانی داشته اید، چه بر سر زندگی تان آماده و ... . جلسه اول آشنایی وقت تاریخچه گفتن نیست. از حال بگویید و آینده. در جلسات بعدی می توانید کمی به گذشته بروید و هم از گذشته خودتان حرف بزنید و هم از گذشته او با خبر شوید.

2 - او را از مسائل مالی نترسانید
در همان جلسه اول شروع به خط و نشان کشیدن و بیان انتظارات مالی تان نکنید.
نگذارید او حس کند در حال چشم و هم چشمی هستید. درباره مسائل مالی می توانید با کمک بزرگترها به توافق برسید.

3 - سعی کنید در مکالمات خود تعادل را حفظ کنید و پرحرفی نکنید
اجازه بدهید طرفتان هم فرصت حرف زدن داشته باشد. ضمناً، لازم نیست همه اطلاعات مربوط به زندگی، شغل، تحصیلات و خانواده تان را پشت سر هم، یک نفس بیان کنید.

4 - زیاد صمیمی نشوید
حریم تان را رعایت کنید و حتی اگر در همان نگاه اول او را پسندیدید، ذوق زده رفتار نکنید. بگذارید رابطه تان کم کم جلو برود و رسمیت پیدا کند.

5 - فخر فروشی نکنید
خواستگار شما و خانواده اش، موقعیت شما را می دانند. اگر هم از قبل چیزی درباره شما ندانند، با ورود به خانه تان می توانند نقاط قوت خانواده شما را درک کنند. بنابراین روی دارایی هایتان، اصل و نسب و جایگاه تان زیاد از حد تاکید نکنید. فقط در حد معرفی بگویید و بقیه موارد را به سوال پرسیدن او واگذار کنید.

6 - درست همین قدر که فخرفروشی بد است، تواضع بیش از حد هم اشتباه است
جلسه اول دیدار، فرصتی برای بیشتر آشنا شدن است. بنابراین از خودتان، فعالیت هایتان و چهارچوب های زندگی تان بگویید. موفقیت ها و برنامه های آینده تان را بگویید اما مختصر و کلی. وقت برای صحبت درباره جزئیات زیاد است. آن را به جلسات بعد موکول کنید.

7 - سعی نکنید بسیار زیبا به نظر برسید
همین طور که هستید باشید. درست است که شما بالقوه عروس مجلس هستید اما قرار نیست مثل یک عروس آرایش کنید و لباس بپوشید. سادگی این حسن را دارد که واقعیت شما را نشان می دهد.

8 - محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید
اگر در جلسه خواستگاری قرار شد یکدیگر را خارج از خانه هم ملاقات کنید، ترجیحا تعیین محل ملاقات را به خانواده ها بسپارید. در غیر این صورت سعی کنید شما تعیین کننده باشید و تا حد ممکن محل این قرار در اطراف خانه شما، محل کار یا دانشگاه تان نباشد تا در صورت به هم خوردن نامزدی و آشنایی، نگران قضاوت اطرافیان نباشید. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 3 مرداد 1391برچسب:8 اشتباه خانم ها در اولین ملاقات,
ارسال توسط سعيد كريمي

نکتـه هایی برای خریـد موفـق طـلا و جواهـرات ...

راهنمای خواندنی و جدید برای خرید جواهرات




اصولا ۳ دسته آدم ها (به خصوص خانم ها) درهای گالری های جواهر فروشی را باز می کنند و وارد دنیای زرین و لوکس زیورآلات می شوند. دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید. دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند و سومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این ایمیل را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این ایمیل بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود.

● طلایی که طلایی نیست

درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و... ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود. در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.

● پرطرفدارترین ها

صابون مد به تن صنعت طلا و جواهر هم خورده و همواره شاهد طراحی های جدید از طراحان این صنعت هستیم. بر خلاف سال های گذشته که طلای سفید خیلی مورد توجه بود، امسال طراحان صنعت طلا و جواهر به دلیل رونق بخشیدن به این صنعت و ایجاد تنوع بیشتر از رنگ زرد و رز گلد در طراحی های خود استفاده کرده اند و برای خانم هایی که پیرو مد روز هستند خرید این رنگ ها بیشتر از طلای سفید توصیه می شود. استفاده از طلا روی چرم و استفاده از سنگ های مصنوعی هم یکی از راه هایی است که علاوه بر ایجاد سبک، به علاقه مندان طلا این امکان را می دهد با بودجه ای که در اختیار دارند یک طلای به روز و مناسب برای خودشان یا برای هدیه دادن تهیه کنند.

● عیار طلا

عیار واحد اندازه گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران بهاست. عیار طلا معمولا از واحد کامل ۲۴ بیان می شود برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹/۹۹ درصد طلا و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده است. طلای خالص به دلیل نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین دلیل بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می رود طلای خالص نیست. در ایران از عیار ۱۸ استفاده می شود اما در کشورهای عربی عیار طلا بین ۲۰تا ۲۴ متغیر است و در کشورهای اروپایی یا ایالات متحده معمولا از عیار ۱۴ استفاده می شود.

● طلاهای خارجی

برندهایی مثل بولگاری یا تیفانی جزو برترین برندهای طلا و جواهر در دنیا هستند اما قیمت بالا و تولید محدود بازارشان محدود به قشر خاصی از جامعه است. در ایران به دلیل حمایت از تولید کنندگان داخلی هیچ کدام از این برندها به طور رسمی نمایندگی ندارند. در حال حاضر صنعت طلا و جواهر در کشورهایی مثل ترکیه، ایتالیا و تایلند به دلیل حمایت دولت این کشورها از این صنعت و طراحانش تنوع زیادی پیدا کرده است. هرچند ایتالیا یکی از مطرح ترین کشورهای در حال ساخت طلا و جواهر است ولی در حال حاضر از نظر تنوع طراحی، تیراژ تولید، کیفیت کار و در مجموع همه این موارد کشور هنگ کنگ حرف اول را در دنیا می زند.

● بهترین راه برای خرید جواهرات

به طور کلی ۴نوع سنگ قیمتی (الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت قرمز) داریم و تعداد زیادی سنگ های نیمه قیمتی مانند آمیتیس، سیترین، توپاژ و... که پیاده شدن این سنگ ها روی طلا آن را به جواهر تبدیل می کند. این که هنگام خرید جواهر چه سنگی را در اولویت قرار دهید یا تشخیص مرغوب بودن سنگ، دغدغه بسیاری از خریداران جواهر است؛ به طور کلی سنگ جواهر به ۳ دلیل ارزش پیدا می کند. زیبایی و درخشندگی، کمیابی و با دوام بودن؛ سنگ برلیان که گونه ای از الماس است از نظر درخشش و دوام بالاتر از دیگر سنگ هاست و از آنجایی که مدیریت خوبی از ابتدای اکتشاف روی آن انجام شده بازار عرضه و تقاضای خوبی هم دارد اما سنگ های زمرد و یاقوت کبود کمیاب تر هستند و کیفیت بالای آن ها ارزش زیادی دارد و باعث گران بها شدن روزافزون آن ها می شود اما تشخیص مرغوب بودن تمامی سنگ ها از عهده افراد عادی خارج است. برای مثال ممکن است شما انگشتر برلیانی بخرید که فروشنده مبلغ زیادی بابت سنگ کار شده روی آن بگیرد اما هنگام فروش متوجه شوید که برلیان به کار رفته در انگشتر به دلیل تراش بد و داشتن ناخالصی و... نامرغوب بوده و ارزش پول پرداختی شما را نداشته است. برای جلوگیری از این مشکل تنها راهی که می ماند این است که از جواهر فروشی هایی خرید کنید که معتبر باشند و جنس خریداری شده را تضمین کنند. جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند درصورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.

● مزد ساخت

مبنای مزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن تعیین می شود. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می شوند مزد ساخت پایین تر و آن هایی که کار دست و محدود تر است، مزد ساخت بالاتری دارند اما به این معنی نیست که تمام طلاهای ساخت ماشین کم اجرت هستند بلکه پیچیدگی طرح و نوع سوار شدن سنگ ها روی بالا بردن هزینه اجرت تاثیر می گذارد. معمولا افرادی که به طلا تنها به عنوان خرید سرمایه نگاه نمی کنند و جنبه تک بودن و زیبایی آن برای شان حائز اهمیت است، برای داشتن یک طرح منحصر به فرد، حاضرند برای ساخت آن هر هزینه ای را بپردازند!





● بورس خرید طلا و جواهر

در مرکز خرید طلای میلاد نور با توجه به واقع بودن بورس طلا در طبقه سوم، جریان خرید مشتریان دور از دید افراد مشکوک است و همچنین تجهیز پاساژ به دوربین های مداربسته و نگهبان های آموزش دیده، فضای آرام و امنی را برای اطمینان خاطر مشتریان ایجاد کرده است.

- اقدسیه

در منطقه اقدسیه ۳ پاساژ صدف، مجتمع تجاری اقدسیه و صاحبقرانیه شناخته شده هستند که در این بین، پاساژ صدف با قدمت ۲۰ ساله ای که دارد، برای هر علاقه مند به طلا آشناست. این ۳ پاساژ با حضور بیش از ۴۰گالری برجسته پذیرای تمام مشتریان و بازدیدکنندگان هستند. محصولات گالری های این منطقه هم از جدید ترین و لوکس ترین محصولات موجود در تهران است که طبق آخرین ژورنال های روز دنیا ساخته و در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود.

- پاساژ قائم

مرکز خرید قائم یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مراکز طلا و جواهر در تهران است که با بیش از ۱۰۰گالری طلا و جواهر در مرکزیت تجریش به عنوان یکی از قطب های طلا و جواهر شناخته شده است که دلیل این شناخت مردم ۱۵سال سابقه تاسیس و فعالیت آن است.

از مزیت های مرکز خرید قائم، نزدیکی مکان اتحادیه طلا و جواهر شمیران به پاساژ است و اتحادیه، مستقیم از نظر کیفیت محصولات و قیمت گذاری، تمام واحدها را تحت پوشش قرار می دهند و مشتریان برای اطمینان بیشتر یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد طلا یا کسبه پاساژ می توانند به دفتر اتحادیه شمیران، جنب پاساژ قائم مراجعه کنند. محصولات گالری های پاساژ قائم بسیار متنوع بوده و مطابق با سبک کارهای روز ایتالیا و ترکیه بوده و باب طبع تمامی علاقه مندان به طلاست.

- میرداماد

بازار طلای میرداماد فقط به یک پاساژ ختم نمی شود؛ حوالی میدان مادر و خیابان شاه نظری بیش از ۵۰ واحد صنفی طلا مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از آن ها در پاساژهای بزرگی مانند پاساژ گنجینه محسنی، پاساژ مادر، میرداماد، مریم و چند پاساژ دیگر و تعدادی هم خارج از پاساژ پذیرای علاقه مندان به طلا هستند.

- گاندی

خیابان گاندی زمانی مرکز فروش جدید ترین و لوکس ترین جواهرات در تهران بود و همیشه مملو از جمع علاقه مندان به خرید طلا بود اما امروزه به دلیل شکل گیری بورس پارچه در آن احداث شده، هر روز از تعداد مشتریان و بازدید کنندگان مرکز گاندی کم می شود. به همین دلیل گاندی دیگر یک بورس تخصصی برای علاقه مندان به طلا و جواهر نیست و قانون پارک ممنوع خیابان گاندی و ازدیاد ترافیک هم مزید بر علت شده تا خیلی از گالری ها هم از خیابان گاندی نقل مکان کنند.

- کریمخان

منطقه کریمخان هم به غیر از پاساژ نگین خیلی از فعالان و گالری دارهای طلا را در خارج از پاساژها دارد اما مجتمع نگین هم با قدمت ۲۵ ساله در قلب کریمخان با بیش از ۱۰۰ گالری حرف اول را می زند.

منطقه کریمخان نزدیک به ۳۰۰ فعال صنف طلا را در قسمت های فروش طلاوجواهر و سکه، ساخت طلا و مخراج کاری در خود جای داده است و از نظر قدمت و وسعت در صنف طلا یکی از قطب های ایران است. از مزیت های کریمخان می توان به متنوع بودن محصولات با سطح کیفی بالا اشاره کرد اما ایراداتی که به این منطقه وارد است تنها به بحث ترافیک و مشکل پارکینگ مختص نمی شود بلکه طرح ترافیک شهر تهران نیز دسترسی به این منطقه را برای علاقه مندان به خرید طلا سخت تر کرده است ولی این مشکلات هنوز مردم ساکن تهران را مجاب نکرده که بازار طلای کریمخان را فراموش کنند.

- منطقه بازار

منطقه بازار در تهران از قدیم، مرکز صنف طلاوجواهر بوده است و از نظر وسعت هم شکی نیست که بزرگ ترین بازار طلای ایران است. از مزیت های این منطقه می توان به حضور بیشتر طلاسازها و طلا فروشی های با سابقه و صاحب سبک در این صنف اشاره کرد. به جز افراد مرتبط و همکاران صنف طلا مثل بنکداران و توزیع کنندگان و ریخته گران طلا، واحد هایی که در قسمت ساخت و فروش طلاوجواهر هستند هم کم نیست. از دیگر مزیت های این منطقه، فروش و ساخت طلاوجواهر با اجرت کمتر نسبت به جاهای دیگر در تهران است اما منطقه بازار هم مشکلاتی مختص خود دارد.

جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند در صورتی که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی متحمل شوید.


به نقل از : مجله ت-پ-ش 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

12 عادت خوب در زندگی روزمره




1 - فکر و ذهن خود را بر راه حل ها متمرکز کنید، نه بر مسایل و مشکلات
اگر در زندگی مشکلی پیش بیاید، برای اکثر افراد، طبیعی است که فکر و ذهنشان را بر آن مساله و مشکل و اینکه چقدر ناخوشایند است، متمرکز کنند. معمولا در این مواقع، می پرسید چگونه این مساله و مشکل برای شما اتفاق افتاده و چرا؟ و اصلا چرا این قدر بدشانس هستید؟ و ... شما در مساله خود غرق می شوید و این وضعیت و موقعیت را مانند یک فیلم ویدیویی بارها از ذهن خود می گذرانید.


آیا این کار، به شما کمکی خواهد کرد؟ این کار، کمکی به شما نمی کند. چرا فکر و ذهن خود را بر روی راه حل ها متمرکز نمی کنید؟ شما نمی توانید هیچ کاری در خصوص مساله و مشکل انجام دهید، بنابراین، تمام انرژی خود را به سوی راه حل تغییر جهت دهید. به متمرکز کردن فکر و ذهن خود بر مسایل و مشکلات پایان دهید و سعی کنید ذهن خود را بر آنچه که اکنون در حال انجامش هستید، معطوف سازید. شما نمی توانید آنچه را که اتفاق افتاده است، تغییر دهید، بنابراین، چرا به مسایل و نکات منفی، انرژی بیشتری دهید. به آینده نگاه کرده و راهی را انتخاب کنید که شما را به خارج از وضعیت و موقعیت کنونی سوق می دهد.


2 - به دنبال گرفتن سرمشقی از موقعیت ها باشید
هر زمان که رویداد خوبی رخ می دهد، گرفتن درس و سرمشق از آن وضعیت آسان است، ولی ما حتی درخصوص آن فکر هم نمی کنیم. اما هنگامی که واقعه بد و ناخوشایندی برایمان اتفاق می افتد، به جای اینکه به دنبال فرصت ها و موقعیت ها باشیم فقط موارد بد را می بینیم.

ما معمولا فرصت ها و موقعیت ها را در ماه های بعد مشاهده می کنیم. آیا تا به حال، شنیده اید که: « من اکنون می دانم چرا آن اتفاق افتاد » یا « اگر آن اتفاق نیفتاده بود، من اینجا نبودم. » فکر و ذهن خود را برای مثبت اندیشی آماده کنید و پرورش دهید و در هر تجربه ای، چه خوب یا بد، به دنبال گرفتن درس و سرمشقی باشید.


3 - افکارتان را مورد سوال قرار دهید
افکار، عقاید و باورهای شما، ساخته و پرداخته تمام تجربیات و روابط شما با خانواده، دوستان، همسر و هر چیزی است که دیده و شنیده اید. اگر افکار شما برایتان سودمند نیست، در این صورت، درستی و نادرستی آنها، فقط متوجه شماست. از افکار خود، آگاه باشید و الگوهای فکری منفی را تغییر دهید. از خود سوال های مختلفی بپرسید.
به جای فکر کردن به اینکه «من پول ندارم» یا «من هرگز توان خرید آن را ندارم »، از خود بپرسید « چگونه می توانم راهی بیابیم تا آن را بخرم ». مراقب افکار، احساسات، باورها و طرز فکر و رفتارتان با شید زیرا اینها در حال به وجود آوردن دنیای شما هستند.
نسبت به افکار، احساسات، باورها و رفتارتان مسوول باشید و آنهایی را انتخاب کنید که برایتان سودمند هستند. افکارتان را کنترل کنید، در غیر این صورت، افکارتان شما را کنترل خواهند کرد.


4 - به شادمانی، سعادت و خوشبختی فکر کنید
مثبت اندیشی، تاثیر زیادی بر زندگی روزمره ما دارد. در این صورت، تجربیات مثبت را به سوی خود جذب خواهید کرد، احساستان مثبت تر خواهد شد و حال بهتری پیدا می کنید. هیچ رویداد خوشایندی، از افکار منفی حاصل نمی شود. از نو آغاز کنید. باور کنید هر چیزی ممکن است.


5 - مسوول باشید
مسوول اعمال و رفتار خود باشید. اکثر ما تمایل داریم به خود نگاه نکنیم، بلکه همیشه به عیب و نقص های دیگران توجه کنیم. شما باید مسوول اعمال و رفتار خود باشید، نه مسوول رفتار دیگران، هر شب، زمانی که به بستر می روید، از خود سوال کنید: « آیا امروز مشکلی درخصوص اعمال و رفتارم وجود داشت که من بخواهم فردا آن را تغییر دهم؟ » هر چیزی با اطلاع و آگاهی آغاز می شود. هرقدر بیشتر نسبت به زندگی خود مسوول باشید، به همان اندازه نیز قادر به تغییر خواهید بود. داشتن حس مسوولیت و تعهد، همان آزادی و قدرت اختیار است.


6 - با خود در صلح و آشتی باشید
خود را دوست داشته باشید. اگر خود را دوست نداشته باشید، چگونه دیگران می توانند شما را دوست داشته باشند؟ اگر عادات منفی ای دارید و می خواهید آنها را تغییر دهید، در این صورت، نیروی لازم را در خود بیابید و تغییر را در عادات منفی خود، ایجاد کنید.


نیت و آگاهی یافتن، اولین گام در این راه هستند. هیچ کس کامل و بی عیب نیست. احترام گذاشتن به خود را آغاز کنید، در این صورت، یک تغییر اساسی را احساس خواهید کرد. هرچه بیشتر خود را دوست داشته باشید و باور کنید و بپذیرید، به همان نسبت نیز کمتر در مورد دیگران قضاوت خواهید کرد. همه ما مرتکب خطا و اشتباه می شویم. سعی کنید خود را ببخشید، دوست داشته باشید و درک کنید.


7 - خود و دیگران را مورد عفو و بخشش قرار دهید
بخشیدن خود و دیگران، می تواند به عنوان سم زدایی اصلی و نهایی ذهن، جسم و روح تلقی شود. بخشش، شما را از احساسات و هیجانات منفی و مخرب رها کرده و از وابستگی های جراحت بار آزاد می کند. بخشش شما را از احساس گناه و شرمساری که مانع از شادکامی و موفقیت می شود، می رهاند. شما با بخشیدن فرد دیگری، خود را نیز می بخشید.
بخشش، دلپذیرترین هدیه ای است که می توانید به خود و دیگران بدهید. بسیاری از افراد برای سال ها، با افراد محبوب خود، صحبت نمی کنند، چون نمی توانند دیگران را ببخشند. شما بگویید بازنده واقعی چه کسی است؟


8 - جسم خود را تقویت کنید و به آن انرژی دهید
اغلب چنین بهانه هایی شنیده می شود: « من وقت کافی برای خوب غذا خوردن و یا ورزش کردن ندارم »، « من وقت کافی برای غذا پختن ندارم ». ما ارزش و اهمیت سلامتی را به طور کامل درک نمی کنیم، مگر وقتی که بسیار دیر شده باشد و بیماری، زندگیمان را تهدید کند. وقتی سالم غذا بخوریم، با نیرو و انرژی بیشتری از خواب بیدار خواهیم شد و احساس سرزندگی بیشتری می کنیم، انگار بر تمام جهان، مسلط شده ایم.


جسمتان ارزشمندترین هدیه شماست. بسیاری از افراد که دارای اضافه وزن هستند، می گویند که وقت برای ورزش کردن ندارند. رفتن به باشگاه ورزشی، تنها راه ورزش کردن نیست. شیوه های زیادی وجود دارد که می توانید در زمان تماشای تلویزیون، کارکردن و مسافرت به کار برید. درمورد ورزش کردن، هیچ بهانه ای وجود ندارد. اطمینان حاصل کنید که خوابتان به اندازه کافی است، اگر خسته باشید، حال و احساس خوبی نخواهید داشت.


9 - میل و علاقه خود را برای انجام کارها شناسایی کرده و آن را دنبال کنید
همه ما به انجام کاری علاقه مندیم. بعضی می گویند: «ا ی کاش من به انجام کاری علاقه داشتم » یا « دیگران به انجام کاری علاقه دارند اما من ندارم ». این امر واقعیت ندارد، همه ما به انجام کاری علاقه داریم، فقط بعضی ها نمی دانند که کار مورد علاقه شان چیست. اگر شما نمی توانید از طریق انجام کار مورد علاقه خود، زندگی کنید، حداقل سعی کنید یک بار در هفته، آن کار را در زندگی خود بگنجانید. اگر واقعا نمی دانید به انجام چه کاری علاقه دارید، یک فرد متخصص و با تجربه می تواند به شما در مشخص کردن کارهای مورد علاقه تان کمک کند.


10 - فهرستی از کارهایی را که می خواهید در زندگی انجام دهید، تهیه کنید
کارهایی را که دوست دارید قبل از پایان یافتن عمرتان انجام دهید، یادداشت کنید. این کارها نباید خارج از تعادل و افراطی باشد. کارهایی باشد که شما علاقه مند به انجام آن هستید، اما تاکنون زمانی برای آن در نظر نگرفته اید. سعی کنید یکی از کارهای موجود در فهرست خود را حداقل ماهی یک بار و یا هر چند ماه یک بار انجام دهید. ما با انجام کارهایی که به آن علاقه داریم، احساس سرزندگی بیشتری می کنیم و از زندگی نیز لذت می بریم.


11 - در لحظه زندگی کنید
اکثر اوقات، افکار ما یا در گذشته سیر می کند، یا در آینده. فکر کردن به گذشته، معمولا با احساس تاسف، پشیمانی، شرمساری و ناامیدی همراه است؛ و فکر کردن به آینده، با احساس اضطراب، نگرانی، استرس و فشار روحی. سعی کنید خود را به لحظه و زمان حال بیاورید و لذت ببرید. به موارد آشکار و نمایان زندگی اعتماد کنید و تسلیم آنها شوید. ضرب المثل مشهوری است که می گوید تمام رویدادهای رخ داده در دیروز، مربوط به گذشته است، فردا یک راز است، امروز یک هدیه است.


12 - فکر و ذهن خود را بر قدردانی و سپاسگزاری متمرکز کنید
هنگامی که از خواب بیدار می شوید یا به بستر می روید، یا حتی زمانی که احساس خوبی ندارید، تمام نعمت ها و برکاتی را که خداوند به شما ارزانی کرده، به خود یادآوری کنید. فقط برخوردار بودن از دو پا، دو چشم و یک بدن سالم، دلایلی برای قدردانی و سپاسگزاری از خداوند است. قدردان و سپاسگزار بودن، شما را در حالت شادی و سر زندگی قرار می دهد و به طور خودکار، روح و روانتان را متعالی می سازد. شکر گزار بودن، دلتان را روشن می کند و نعمت های بیشتری به سوی شما فرستاده خواهد شد.

ایمان دارم که قشنگترین عشق، نگاه مهربان خداوند به بندگانش است، پس من تو را به همان نگاه می سپارم و می دانم تا وقتی که پشتت به خدا گرم است تمام هراس های دنیا خنده دار است ... 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: جمعه 23 تير 1391برچسب:12 عادت خوب در زندگی روزمره,
ارسال توسط سعيد كريمي

از کجا بفهمیم نامزدمان معتاد است؟



نامزدی-بحث اعتیاد در سال‌های اخیر در کشورمان یکی از عمده‌ترین مسایل مطرح شده در جامعه است. با وجود آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ایجاد شده توسط فرد مصرف‌کننده، باید به فرد معتاد به عنوان یک انسان باهمه آرزوها و آمال فردی نگاه کنیم.

اعتیاد معمولا در سنین نوجوانی شروع می‌شود. هر چند به ندرت می‌تواند در سنین بالاتر نیز آغاز شود که در این صورت معمولا علت خاصی برای ابتلا به آن وجود دارد. بسته به سن شروع، مسایل مختلفی مانند اشتغال، ازدواج، بچه‌دارشدن، ادامه تحصیل و ارتباط اجتماعی در پیش روی فرد قرار دارد که تمام این موارد می‌توانند تحت‌الشعاع مصرف مواد فرد قرار گیرند.
در مورد ازدواج مصرف‌کننده مواد مخدر سوال‌های مختلفی در جامعه ازطرف بستگان، دوستان و سایرین مطرح می‌‌شود. برخی اعتقاد دارند که ازدواج به صورت یک فاکتور حمایتی اجتماعی می‌تواند باعث بالابردن انگیزه فرد برای‌ترک مواد شود، فرد را مسوولیت‌پذیر کند و استرس او را کاهش دهد و مشغولیت با مسایل خانواده باعث شود زمان کمتری برای گذراندن با دوستان و هزینه کمتری نیز برای خرج کردن برای مواد در اختیار داشته باشد. این باوری است که در کشورما در رابطه با ازدواج و نقش آن در درمان همه دردها و بیماری‌ها وجود دارد که البته این موضوع به طور مطلق صحت ندارد.
ازدواج در ابتدای امر انگیزه خوبی برای‌ ترک اعتیاد است. این انگیزه می‌تواند کوتاه مدت یعنی برای مخفی ماندن اعتیاد در تست مورفین و بلند مدت برای پاک ماندن در همه زندگی باشد. معمولا در آستانه ازدواج مراجعات زیادی از این دست به مراکز درمان اعتیاد دیده می‌شود و بیماران در این مرحله ممکن است به طور موقتی پاك شوند.
اما بعد از این ترک اعتیاد موقتی، سرنوشت‌های مختلفی در انتظار این افراد است. در ابتدا باید بدانیم كه اعتیاد تنها به معنای حضور یك ماده مخدر ویا محرك در خون نیست. با مصرف حتی یك بار از بعضی از مواد مدار پاداش خاصی در مغز تحریك می‌شود كه تقریبا همیشه به طور نیمه خاموش حتی در هنگام عدم مصرف باقی می‌ماند.

عواقب ازدواج با ترک کرده ها

مصارف طولانی مدت می‌تواند باعث ایجاد تغییرات خاصی در شخصیت فرد شود. این تغییرات می‌تواند به‌صورت انفعال، وابستگی یا پرخاشگری باشد. مهارت‌های زندگی(كنترل خشم، ‌استرس، همدلی.....) به خصوص در مصرف‌كنندگان مواد پرتخریب آموخته نمی‌شوند و مواد تنها به صورت سرپوشی برای آرام‌سازی و پركردن ناكفایتی این افراد به كار می‌رود.
بعد از ترک فرد با سال‌های از دست‌رفته و ناتوانایی‌های خود مواجه می‌شود و در مقابل با مسایل پراسترس راه‌حلی بلد نیست. ازدواج به عنوان یک مرحله پرمسوولیت و استرس‌زا نیازمند مهارت‌های بین فردی و اجتماعی خاصی است. بعداز گذشتن ماه‌های اولیه در فردی که تنها به صورت پاکسازی بدن از مواد درمان شده است، فرد در یک موقعیت تنش‌زایی قرار می‌گیرد که در حل آن ناتوان است و با توجه به ماهیت بیماری اعتیاد، عود و مصرف مجدد دور از انتظار نیست.
به نظر می‌رسد ماندگاری این افراد در ‌ترک نمی‌تواند زیاد باشد. صورت مثبت قضیه این است که در فردی که از حمایت خانوادگی نامناسبی برخوردار بوده است و یا در محیط‌های اجتماعی پراز موادمخدر و مصرف‌کننده زندگی می‌کرده است، با دوری از این شرایط بتواند روزهای پاک بیشتری را تجربه کند.
در مورد اعتیاد این نکته را باید در نظر داشته باشیم که امکان عود و بازگشت همیشه وجود دارد و هرگز درمورد ‌ترک کامل آن نمی‌توان به طور قطعی اظهار نظر کرد. توجه به نکته فوق باعث می‌شود که در جامعه دلواپسی خاصی در مورد ازدواج با فرد مصرف‌کننده وجود داشته باشد.

راهی برای کشف اعتیاد

برای آنکه مطمئن شوید نامزد شما معتاد نیست، تست‌های مورفین (به تنهایی و بدون حضور موادمحرک) و آزمایش غربالگری اعتیاد می تواند کمک کننده باشد. البته بد نیست بدانید که دلواپسی در مورد پاسخ منفی کاذب این تست‌ها و اینکه گاهی روش‌هایی برای مخدوش کردن نتایج این تست‌ها موجود است، بی‌جا نیست.
در مراکز تخصصی امکان پیگیری حضور انواع مواد به طور صد در صد وجود دارد که با هیچ ماده‌ای قابل پوشش دادن نیست. مشکل در اینجاست که این افراد درست در حوالی انجام آزمایش دست به‌ترک ماده مصرفی به هر روشی می‌زنند که در آن زمان جواب آزمایش به طور درست منفی و به معنای عدم حضور ماده گزارش می‌شود.
اما راه‌های مشهودتر و دم‌‌دستی‌تری هم برای تشخیص این موضوع وجود دارد. تغییرات خلق‌وخو، شایع‌ترین علامت مصرف است. در طی روز فرد می‌تواند تغییرات بارز وبیش از حدی در رفتار و خلق داشته باشد. حتی گاهی این افراد در هنگام مصرف مواد بسیار مهربان و پرتوجه می‌شوند.
در ساعت نیاز به مصرف مواد تحریک‌پذیری شایع است. این افراد درساعات خاصی نیاز به تنهایی دارند و از بودن کنار خانواده به هر دلیل امتناع می‌کنند و از جمع‌هایی که نیاز به حضور مداوم و طولانی مدت دارند فرار می‌کنند. که نمونه آن رفتن به سفرهای دسته جمعی است.
مشکلات خواب به صورت کم‌خوابی، پرخوابی، به هم خوردن ساعات معمول خواب وبیداری، خواب آلودگی روزانه و بیداری‌های شبانه می‌تواند با انواع مواد دیده شود. همچنین تغییرات وزن و اشتها به صورت کاهش و افزایش مشاهده می‌شود. تغییر در رفتار جنسی اعم از میل یا تحریک جنسی رخ می‌دهد. مصرف بعضی از مواد بوی خاصی دارد که از لباس ووسایل شخص استشمام می‌شود. در چهره برخی از مصرف‌کنندگان نیز می‌تواند تغییراتی را به صورت کبودی دور چشم، فرو رفتن گونه‌ها، آسیب‌های دندانی و تیرگی لب‌ها مشاهده کرد. در معتادان تزریقی آثار تزریق روی دست‌ها و بازوها و نقاط غیرمعمول در کشاله ران یا گردن دیده می‌شود که می‌تواند توسط لباس یا خالکوبی پوشانیده شود. گاهی نیز صدای مصرف‌کنندگان استنشاقی تودماغی می‌شود.
این را هم بدانید که برای مصرف بعضی از مواد وسایل خاصی مورد نیاز است. برای مثال، دیدن سوزن سوخته یا کاغذهایی که لوله شده‌اند و یا دستمال نیم‌سوخته و ابزار شیشه‌ای خاص می‌تواند شک‌برانگیز باشد. البته در مورد این علایم و نشانه‌ها قطعا نمی‌شود اظهارنظر کرد. در بعضی از افراد علایم مشابهی وجود دارد که ناشی از مصرف مواد نیست و در مقابل مصرف‌کننده‌هایی نیز هستندکه شدت علایم در آنان قابل ملاحظه نیست.
توجه کنید که هیچ فردی حتی پزشک به‌رغم وجود نشانه‌های بالینی و مشکوک، در مورد مصرف یا عدم مصرف مراجع بدون آزمایش نمی‌تواند اظهار نظر قطعی کند. خوش بینی و بد بینی بیش از حد هردو در فردی که قرار است با وی ازدواج کنید می‌تواند زندگی آینده شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


ارسال توسط سعيد كريمي

10 قانون طلایی برای اینکه دوستی واقعی باشیم








یک دوست خوب ممکن است در بیمارستان به ملاقاتتان بیاید و بگوید، "زود خوب شو" و برود. اما یک دوست واقعی کنارتان می‌نشیند و می‌گوید، "تا زمانی که خوب شوی کنارت خواهم بود!"



1. صداقت

یک دوست واقعی همیشه صادق است، تحت هر شرایطی که باشد.

این وظیفه شماست که همیشه راست بگویید حتی وقتی می‌دانید که حقیقت می‌تواند آسیب بزند و به قیمت دوستیتان تمام شود (که اگر 9 اصل دیگر را رعایت کنید این اتفاق نخواهد افتاد).

هیچوقت چیزی را بدون اجازه برندارید، حتی اگر می‌دانید که دوستتان با این کار شما مشکلی نخواهد داشت. حتماً اول اجازه بگیرید.



2. اعتماد‌پذیری

یک دوست واقعی کسی است که بتوانید به او اعتماد کنید.

وقتی قولی می‌دهید باید حتماً سر آن بایستید و اگر می‌دانید نمی‌توانید از عهده آن برآیید بهترین کار این است که صادق باشید و به دوستتان بگویید که نمی‌توانید قولتان را نگه دارید.

اگر می‌گویید که در یک تاریخ و ساعت مشخص جایی خواهید بود یا کاری خواهید کرد، به هر قیمتی شده باید آن را انجام دهید.



3. احترام

یک دوست واقعی به زمان، اموال و اعتقادات احترام می‌گذارد.

• به زمان با تلف نکردن آن احترام می‌گذارد. سر قرارهای ملاقات به موقع می‌آید و اگر احتمال تاخیر بود به دوست خود اطلاع می‌دهد.
• به اموال با آسیب نرساندن به آن احترام می‌گذارد. با اموال و متعلقات دیگران با مراقبت و دوستی رفتار می‌کند.
• به اعتقادات با قضاوت نکردن آنها احترام می‌گذارد. اگر بدانید که دوستتان یکسری اعتقادات و اخلاقیات خاص دارد، به آنها احترام می‌گذارید، حتی اگر با آنها موافق نباشید.

4. دوست قبل از دیگران

یعنی هیچکس را به دوستتان ترجیح ندهید. برنامه‌تان با دوستتان را فقط به خاطر اینکه از یک نفر خوشتان آمده، برهم نزنید.

اگر کسی که از او خوشتان آمده واقعاً برایتان مهم است، می‌توانید همیشه اول از دوستتان بپرسید و مطمئناً او درک خواهد کرد.



5. عاری از خودپرستی

یک دوست واقعی آرامش و راحتی خود را قربانی کرده و شما را جلوتر از خود قرار می‌دهد.

دوست واقعی خودخواهی ندارد و اگر بداند کاری که برای خودش منفعت مالی و مادی دارد در زندگی شما تاثیر منفی می‌گذارد، هرگز آن را انجام نمی‌دهد.



6. وفاداری

دوست واقعی وقتی به او نیاز دارید در اختیار شماست. حتی وقتی از او چیزی نخواهید.

دوست واقعی هیچوقت کاری که موفقیت و خوشبختی شما را بر هم می‌زند را انجام نمی‌دهد.



7. صبر

یک دوست واقعی با شما با صبوری رفتار می‌کند. وقتی اوضاع نیاز به زمان برای تغییر دارد درک کرده و حتی اگر بارها و بارها یک اشتباه را تکرار کنید درموردتان قضاوت بد نمی‌کند. البته تا زمانیکه برای بهتر شدن تلاش کنید.



8. با هم بخندید، با هم گریه کنید

یک دوست واقعی دوستی نیست که رفیق روزهای خوب شما باشد. او در روزهای بد هم مثل روزهای خوب کنار شماست. او شما را در موفقیت‌های خودش هم سهیم می‌کند.



9. انتقاد سازنده

یک دوست واقعی از اینکه به شما بگوید چه کاری را اشتباه انجام می‌دهید نمی‌ترسد. اگر ببیند چیزی برای شما بد است یا اینکه راه اشتباهی را می‌روید، از مداخله کردن واهمه‌ای ندارد. اما همیشه انتقادات خود را با توصیه‌هایی برای بهتر شدن شما همراه می‌کند.

مثلاً نباید فقط بگویید، "با این برنامه مالی جدیدت، ورشکسته خواهی شد." به او بگویید که چرا فکر می‌کنید برنامه مالی او با شکست مواجه خواهد شد. مثلاً بگویید، "تو می‌خواهی همه پولت را در چیزی غیرواقعی سرمایه‌گذاری کنید یا محصولاتی که می‌خواهی بخری تاریخ انقضا دارند و فکر نمیکنم بتوانی تا موعد مقرر 10% از آنها را هم بفروشی."



10. بخشش

یک دوست واقعی توانایی بخشیدن دارد. همه انسان هستند و همه انسانها دچار اشتباه می‌شوند. حتی ممکن است یک یا دو مورد از این قوانین طلایی را بشکنیم اما اگر بدانیم که خراکاری کرده‌ایم و واقعاً پشیمانی خود را نشان دهیم و سعی کنیم جبران کنیم، یک دوست واقعی می‌تواند ما را ببخشد (فقط دقت کنید که سر یک موضوع مشابه دوباره اشتباه نکنید زیرا بخشش هم محدودیت دارد). 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

10 راه ساده برای ایجاد تغییر در برنامه‌ زندگی



هر فردی در مقطعی از زمان احساس می‌کند که برنامه‌ زندگی او دچار یکنواختی شده است. برای از بین بردن این یکنواختی نیازی به ایجاد تغییرات شگرف در زندگیتان ندارید. معمولاً ایجاد چند تغییر جزئی و کوچک در برنامه روزانه‌تان، روحیه‌تان را از این رو به آن رو می‌کند. اینجا به 10 راهکار ساده برای ایجاد نیرویی تازه در خود و تقویت شوقتان به زندگی اشاره می‌کنیم.

1. یک بطری آب همراه خود داشته باشید.

خیلی از ما در طول روز به اندازه کافی آب نمی‌نوشیم. حفظ آب بدن اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا به بهبود عملکردهای بدن کمک کرده، پوستتان شفاف‌تر و صاف‌تر شده و ذهنتان بهتر کار می‌کند. برای بالا بردن مصرف آب روزانه خود، همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید. بطری را انتخاب کنید که حداقل 750 میلی‌لیتر مایع در خود نگه دارد تا فقط یک بار در روز مجبور به پُر کردن دوباره آن باشید.

2. زودتر از خواب بیدار شوید.

به جای اینکه روزتان را با عجله شروع کنید، ساعتتان را کمی زودتر تنظیم کنید و از آن زمان اضافی برای انجام یک کار مفید و به دنبال آن یک کار لذت‌بخش استفاده کنید. بعنوان مثال، با کاری مثل مرتب کردن اتاقتان به مدت 15 دقیقه شروع کنید. اگر نتوانستید آن را تمام کنید نگران نباشید، قرار نیست اتاقتان را از بالا تا پایین خانه‌تکانی کنید. بعد به خودتان پاداش داده و بقیه زمان را به خواندن روزنامه و نوشیدن چای یا انجام هر کار دیگری که به شما لذت می‌دهد دنبال کنید. اما به خاطر داشته باشید، شب‌ها یک ساعت زودتر به رختخواب بروید تا خوابتان کافی باشد.

3. لباس‌هایتان را از شب قبل آماده کنید.

اینکار برای بهبود زندگیتان، دو فایده دارد: اول اینکه از استرس صبح‌‌هایتان کم می‌کند چون مجبور نیستید گیج جلوی کمدتان بایستید و نتوانید تصمیم بگیرید که چه بپوشید یا وقتتان را صرف اتو زدن پیراهن موردعلاقه‌تان کنید. دوم اینکه انتخاب لباس در شب قبل باعث می‌شود وقت بیشتری داشته باشید که فکر کنید چه بپوشید و درنتیجه ظاهر مرتب‌تر و شیک‌تری خواهید داشت.

4. یک عطر جدید انتخاب کنید.

با استفاده از یک عطر جدید مطمئناً احساس تازگی، اعتماد‌به‌نفس و جذابیت بیشتری خواهید کرد. و ازآنجا که دیگران از عطر شما برای سنجش سطح جذابیتتان استفاده می‌کنند، انتخاب عطرتان بنابر شیمی بدنتان می‌تواند به افزایش قابل‌ملاحظه جذابیت شما و توجه دیگران بینجامد. فقط به خاطر داشته باشید عطر شما نباید بیش از اندازه تند باشد، عطری با رایحه‌ای ملایم انتخاب کنید که اجازه دهد بوی طبیعی بدنتان نیز مشخص باشد.

5. در زمان ناهار همه دستگاه‌های پیام‌رسان را خاموش کنید.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که بمباران شدن مداوم با ایمیل‌ها و پیام‌های مختلف می‌تواند فشار زیادی به مغزتان وارد کند و باعث خستگی زودهنگام شما شده و جلوی یادگیری مهارت‌های تازه و به خاطر سپردن اطلاعات جدید را می‌گیرد. برای راه‌اندازی دوباره مغزتان، در زمان ناهار به طور کل همه چیز را خاموش کنید، حتی تلفن همراهتان. اگر می‌توانید برای صرف ناهار به محلی سرسبز در فضای باز بروید تا با انرژی بیشتری دوباره سر کار خود برگردید.

6. برای تعطیلات آخر هفته از اواسط هفته برنامه‌ریزی کنید.

برای اینکه هفته را با امید به پایان برسانید و برنامه زندگیتان هم کمی تکان بخورد، سعی کنید از سه‌شنبه برای تعطیلات پنجشنبه و جمعه برنامه‌ریزی کنید. با این روش وقتی آخر هفته می‌رسد، به جای اینکه بی‌کار و بی برنامه در خانه بنشینید، کاری لذت‌بخش برای انجام دادن دارید.

7. همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از خواب خاموش کنید.

همانطور که همه ما می‌دانیم، تلویزیون و اینترنت وسایلی بسیار تحریک‌کننده هستند. وقتی درست قبل از خواب با این وسایل خودتان را سرگرم کنید، ممکن است در تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی که به بدنتان پیام می‌فرستند که زمان خواب رسیده است، اخلال ایجاد کنید. داشتن خواب خوب و باکیفیت برای داشتن ذهنی روشن، انرژی بالا و زندگی‌جنسی خوب ضروری است. برای ایجاد تغییر در برنامه قبل از خواب خود، سعی کنید همه وسایل الکترونیکی را یک ساعت قبل از زمان خواب خود، خاموش کرده و یک کتاب برداشته و مطالعه کنید.

8. به میزان کمتر و در دفعات بیشتر غذا بخورید.

ایجاد تغییر در برنامه غذایی تاثیر شگرفی بر جسم و فکر شما دارد. در ابتدا احساس سیری بیشتری خواهید داشت اما کالری مصرفیتان تغییری نکرده است یا حتی کمتر از قبل خواهد بود. یکی دیگر از فواید آن بالا نگه داشت متابولیسم بدنتان در تمام طول روز خواهد بود و این یعنی کالری بیشتری خواهید سوزاند. همچنین احساس سرزندگی و نشاط بیشتری داشته و سطح انسولین خونتان ثابت‌تر بوده و درنتیجه کمتر به تنقلات مضر روی خواهید آورد. سعی کنید هر 2 تا 3 ساعت یکبار یک وعده غذای سبک میل کنید

9. خارج از اتاق‌خوابتان، رابطه‌جنسی داشته باشید.

از این راهکار برای شادابی بخشیدن به زندگی جنسی در کنار همسرتان هم استفاده کنید. برقراری رابطه‌جنسی در محلی جز اتاق‌خواب، تجربه‌ای جدید و لذت‌بخش برایتان فراهم خواهد آورد.

10. صبح‌ها ورزش کنید.

اگر در حال حاضر ورزش نمی‌کنید، این می‌توانید یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تغییر در زندگیتان باشد. می‌توانید از راهکار شماره 1 استفاده کرده و یک ساعتی که زودتر از خواب بیدار می‌شوید را به ورزش کردن اختصاص دهید. ورزش صبحگاهی سیستم بدنتان را به خوبی راه‌اندازی کرده، سطح اندورفین را در بدنتان بالا برده و درنتیجه تا پایان روز احساسی عالی خواهید داشت. همچنین ورزش در این ساعت چربی‌سوزی بسیار بهتری داشته و باعث می‌شود اندامی مناسب‌تر به دست آورید. و از اینها گذشته، تولید موادشیمیایی عالی در بدنتان، کنار آمدن با استرس‌های روزمره را برایتان راحت‌تر می‌کند. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول

ادامه مطلب...
ارسال توسط سعيد كريمي

راه‌هایی برای فرار از گرما



در صورت قرار گرفتن فرد در محیط گرم، سیستم تنظیم درجه حرارت بدن از کار می‌افتد. تولید گرما در بدن به علت افزایش شدید حرارت محیط و ناتوانی در دفع حرارت ایجاد شده باعث بروز گرمازدگی می‌شود. این وضعیت در محیط‌های گرم و مرطوب و با انجام فعالیت‌های بدنی شدید تشدید می‌شود.
با افزایش درجه حرارت بدن، تعریق بیشتر شده و متعاقب آن جریان خون به سمت نواحی سطحی بدن (پوست) افزایش می‌یابد. با افزایش میزان درجه حرارت محیء درجه حرارت مرکزی بدن هم افزایش می‌یابد. از عوارض تعریق شدید، از دست دادن مقادیر فراوان آب بدن به همراه املاح است.

نشانه‌های گرمازدگی چیست؟
افزایش دمای مرکزی بدن، افزایش تعداد تنفس، حالت گیجی و در نهایت عدم هوشیاری از علائم شایع گرمازدگی هستند.
در گرمازدگی، پوست برافروخته و حتی بی‌رنگ و رنگ پریده و گاهی تیره می‌شود و سردرد و در موارد شدیدتر گرفتگی و درد شدید عضلات، اختلال در ذهن و تکلم، پرخاشگری، خواب آلودگی، گیجی، کاهش و سستی عکس‌العمل تشنج و در بدترین شرایء کما و مرگ بروز می‌کند.

از سوی دیگر، علائمی مانند پوست خشک و داغ، تهوع یا استفراغ، سنکوپ، تشنج، اختلال ضربان قلب، افت فشار خون (به دلیل کم آبی بدن و اتساع عروق محیطی)، نبض ضعیف، هذیان، کاهش حجم ادرار و در موارد پیشرفته عدم هوشیاری دیده می شود که در صورت عدم رسیدگی به بیمار می‌تواند کشنده باشد.

به فرد گرمازده چه کمکی کنیم؟
در نخستین اقدام برای کمک به فرد گرمازده، باید سریعاً وی را از محیط گرم خارج کرد و در وضعیت پشت خواباند. سپس با پارچه‌ای مرطوب یا کیسه یخ، گرم‌ترین نواحی (چین‌های بدن) نظیر گردن، کشاله ران، زیر بغل و پشت زانو را خنک نگه داشت.

غلظت خون فرد گرمازده افزایش می‌یابد؛ بنابراین خون‌رسانی به قلب و مغز دچار اختلال می‌شود. در این شرایط بالا نگه داشتن پاها توصیه می‌شود.
چنانچه فرد گرمازده هوشیار است، می‌توان مایعات خنک را به وی خوراند و برای جبران نمک از دست رفته، یک قاشق چای‌خوری نمک به یک لیتر آب (معادل 4 لیوان) اضافه کرد و در صورت امکان به این محلول اندکی مواد شیرین افزود.
در صورت عدم توانایی نوشیدن مایعات توسط فرد گرمازده انتقال وی به یک مرکز درمانی الزامی است. برای افراد گرمازده استراحت 24 ساعته توصیه می‌شود.


در هوای گرم چی بپوشیم، چی بخوریم و چطور ورزش کنیم؟
پوشیدن لباس‌های گشاد نخی و پنبه‌ای نازک و با رنگ روشن که امکان تبادل هوا در آنها وجود دارد، توصیه می شود. بدین ترتیب با تبخیر مناسب عرق از سطح پوست و خنک نگه داشتن بدن، از بروز گرمازدگی جلوگیری می‌شود.

در هوای گرم از خوردن غذای چرب و سنگین خودداری شود.
افرادی که ناچار به انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای گرم هستند، باید برای سازگاری بدن از نرمش‌های سبک آغاز کنند و فعالیت‌های ورزشی سنگین را به ابتدای صبح و یا انتهای عصر موکول کنند.

توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرید
کارشناسان بهداشتی توصیه‌هایی را برای آسیب ندیدن از گرمای هوا بیان کرده‌اند. مهم‌ترین این توصیه‌ها و نکات برای عبور سالم از این فصل داغ، به قرار زیر است:‌

* منتظر تشنگی نباشید. به یاد داشته باشید انسان زمانی احساس تشنگی می‌کند که آب بدنش کم شده باشد.

* از پوشیدن لباس زیاد به خصوص لباس تنگ، و از انجام ورزش شدید در هوای گرم و پر رطوبت خودداری کنید.
تا حد امکان سعی کنید بین ساعات 10 صبح تا 5 بعد از ظهر بیرون نروید و در مکان‌های سرپوشیده به سر ببرید و فعالیت‌های بدنی شدید را به ساعات ابتدای صبح و عصر محدود کنید.

* در هوای گرم تابستان از مایعات و آب میوه زیاد استفاده کنید و از مصرف قهوه، چای و انواع نوشابه خودداری کنید، زیرا این مواد باعث دفع بیشتر آب بدن می‌شوند.

* استفاده از سبزی‌ها و میوه‌ها را در تابستان به جای غذاهای پرچرب و دیر هضم یا دارای پروتئین بالا در برنامه غذایی خود قرار دهید. مصرف میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از پتاسیم کمک می‌کند تا بدنتان خودش را با گرما تطبیق دهد.

* حتی الامکان از کلاه و یا چتر در زیر نور آفتاب استفاده کنید.

* با نوشیدن خاکشیر خنک با شربت آب‌لیمو خود را در قبال گرمازدگی محافظت کنید، زیرا خاکشیر دارای ماده‌ای ضد میکروبی است که در هوای سرد، پایدار و فعال می‌شود. خاکشیر باید به شکل یخ زده یا همراه با خرده یخ مصرف شود، در غیر این صورت اسهال آور است.

* با توجه به گرمی و آلودگی هوا، مصرف آب‌لیمو نیز به دلیل داشتن ویتامین C که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، توصیه می‌شود و بهتر است هر دو روز یک بار یک عدد لیمو با آب مصرف کنید.

* بیمار گرمازده‌ای که دچار درد و گرفتگی عضلانی است، پوستش خنک و مرطوب است و فشار خونش پایین می‌آید. درمان وی ماساژ نیست، بلکه دادن آب و نمک به وی مهم است، چرا که گرفتگی عضلانی بیشتر در عضلات بازو، ران و شکم به خاطر خروج بیش از حد نمک در حین تعریق شدید یا کاهش جذب نمک به وجود می‌آید.

* شخص گرمازده را به یک اتاق خنک ببرید، وی را وادار کنید تا دراز بکشد، پاهایش را بالا و سرش را پایین بیاورد تا جریان خون کافی به مغزش برسد. به بیمار هر 15 دقیقه یک بار در چهار نوبت نصف لیوان آب و نمک بدهید و اگر بیمار استفراغ کرد، سریع وی را به بیمارستان برسانید تا سرم تجویز شود.

* مردان بیش از زنان مستعد ابتلای به گرمازدگی هستند. علت این امر عرق کردن بیشتر مردان و همچنین از دست دادن سریع‌تر آب بدن است.

* افراد مستعد گرمازدگی یعنی افراد چاق، کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و دیابتی، فشار خونی ها، مبتلایان به نارسایی کلیه و برخی بیماری‌های پوستی که با اختلالات غدد عروقی مواجهند و افرادی با سابقه مصرف داروهای ضد افسردگی، پارکینسون و پرفشاری خون، سعی کنند در ساعات اوج گرما (ساعت 10 صبح تا 5 بعد از ظهر) از منزل خارج نشوند. 

چتروم جرقه ايراني باكس
كارت شارژ به قيمت دولتي و نمايندگي ايرانسل و همراه اول


تاریخ: شنبه 1 تير 1391برچسب:راه‌هایی برای فرار از گرما,
ارسال توسط سعيد كريمي

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 582
بازدید دیروز : 840
بازدید هفته : 2902
بازدید ماه : 2835
بازدید کل : 946685
تعداد مطالب : 441
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 2



Alternative content






Powered by WebGozar